
Máte pocit, že čtyřnásobný mistr světa Formule 1 je „na sockách” jako doma? Omyl, otevřeně je nemá rád a obvykle nechává pouze spravovat své profily ty, kteří udržují oheň pod kotlem zájmu o jeho osobu. Tentokrát udělal výjimku a není to zajímavé jen samo o sobě. (Petr Miler)
-5 hodin
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Je to jeden z mála vozů, který dokázal rozdrtit iluze Italů o jejich nadvládě na závodních okruzích, tento konkrétní exemplář ale takové nasazení nikdy neokusil. Vlastně se o něm 43 let nevědělo, i když takových vozů vzniklo jen 31 a dál jich existuje ještě míň. (Petr Prokopec)
-11 hodin
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
O takovém autě Italové mnohokrát mluvili i uvažovali, nakonec ho ale nikdy nenabídli. Číňané nyní začínají tam, kde oni skončili, a hru na výkonný italský sedan hrají alespoň po vizuální stránce úspěšně. Ani dynamika by ovšem neměla být marná. (Petr Prokopec)
-1 den
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Možná si řeknete, že to u aut klidně za 10 a víc milionů není zase takový div, ale zákazníci Ferrari na tohle nejsou zvyklí. Nyní poznávají, co to je masivní ztráta hodnoty, i když se svými vozy nenajeli prakticky nic. Jako kupec tohoto bílého krasavce. (Petr Prokopec)
-1 den
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Máte pocit, že ženy a auta k sobě moc nepasují? A proč by ne? Ženy bývají otevřenější a čisté víno je přesně tím, co teď místní politici i jejich kamarádi z vedení automobilových firem potřebují nalít. Lynn Calder dělá přesně to a bez okolků říká, co je špatně. (Petr Prokopec)
-1 den
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Možná nejlepší fotbalový obránce světa ukázal své nové auto, zářit v něm bude míle na všechny strany
Po takovém autě prý vždy toužil, teď ho buď dostal zadarmo, nebo si ho pořídil za dva týdenní platy. Není to tedy nakonec jedno? Buď jak buď, vidět bude už zdálky díky specifickému oranžovému laku. (Petr Prokopec)
-1 den
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Populární řešení Applu je definitivně venku v novém provedení, díky čemuž víme o dost víc o jeho fungování. Klíčová je nebývalá integrace do interních systémů auta, díky čemuž může ovládat veškeré obrazovky i mnohé funkce. Z toho důvodu s ní ale nelze počítat u starších modelů. (Petr Prokopec)
-1 den
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Asi nebude po chuti každému, na to je střižené moc odvážně, ale podívejte se, co a za kolik s ním dostanete. Navíc to není jen indická specialita, Mahindra XUV 3XO se bude prodávat i na „západním” australském trhu. A ani tam nebude drahá. (Petr Prokopec)
-2 dny
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Na tohle auto se poslední dobou valila spíš kritika, a to do značné míry právě kvůli jeho bezpečnosti. Tato nehoda ale ukazuje, že jde o opravdu odolný vůz, úplně ho zabít nedokázal ani náklaďák, který do SU7 naboural a pak na něj spadl. (Petr Prokopec)
-2 dny
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Na světě je už dlouhých 11 let, takže nejde říct, že bychom měli co do činění s nějakou supernovou, jde o dlouhodobě budovanou firmu. Jenže po někdejších problémech v původním aranžmá nyní nový majitel nesplácí finance poskytnuté někdejším zakladatelem. A není to jediný takový případ. (Petr Prokopec)
-2 dny
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Pokud ve složitějších časech přemýšlíte, jak by také šlo vydělat peníze a zajistit se na stáří, tohle vypadá jako zaručený způsob. Kupte si ne zcela tuctové auto klidně za normální peníze a zavřete ho na dlouho do garáže. Srdce nadšence z toho zabolí, ale vaše peněženka dost možná zajásá. (Petr Miler)
-2 dny
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Tohle auto mělo být hitem, nakonec se něj ale vyklubal propadák nevídaných rozměrů. Je krajně neobvyklé, aby nějaká novinka skončila v nabídce pár měsíců poté, co se v ní objevila, provedení R/T se ale přesně tohle přihodilo. Nic o nezájmu o elektrický Charger neříká víc. (Petr Prokopec)
-2 dny
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Tohle auto se vizuálně prostě nepovedlo a Korejci musí vědět, že pokud s ním chtějí vydržet na trhu dlouho, nemohou nechat vše při starém. Tasman tak zkouší aspoň trochu zkrášlit. Tohle by s ním mohl udělat brzký facelift, výsledek posuďte sami. (Petr Prokopec)
-2 dny
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Dlouhodobé dopady tzv. rychlého dobíjení elektrických aut, které je ve skutečnosti pořád žalostně pomalé ve srovnání s dosavadními standardy, byly dosud další bagatelizovanou neznámou. Nová vědecká studie vnáší do věci jasno a pozitivní zprávy to nepřekvapivě nejsou. (Petr Prokopec)
-2 dny
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Auto sklidilo úspěch, který mu musí závidět každý, čínský gigant za ním stojící ale nyní musí do značné míry i kvůli tomu řešit dosud nepoznané problémy. Tím nejpalčivějším je nyní karbonová kapota motoru, která neplní avizovanou funkci. (Petr Prokopec)
-3 dny
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Je fascinující, jak daleko Němci nechali situaci zajít. Lidi pracující na výrobě aut tam platí tak štědře, že je to stojí až třicetkrát víc než jinde ve světě. S takovými náklady nemají šanci jako výrobní místo dlouhodobě přežít. (Petr Prokopec)
-3 dny
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Nikdo nečekal, že se vrátí, zvlášť ve Švýcarsku, kde vás za rychlou jízdu klidně zavřou i do vězení. Ale stalo se a tento desperát dělá na úřady dlouhý nos. A něco nám říká, že ani tentokrát nebude dopaden. (Petr Miler)
-3 dny
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Když Italové před šesti léty ukázali jeho koncept, ani jsme nedoufali, že se dočkáme sériového provedení. Ale dočkali jsme se. A navazuje nejen na něj, ale i na 60 let starý závodní speciál. Má úchvatnou karoserii a interiér jako od šperkařů. (Petr Prokopec)
-3 dny
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Současný šéf Volkswagenu stále více připomíná člověka, který si před cestou nasadí nepropustné brýle, šlápne na plyn a jede hlava nehlava. Jeho slova padají na adresu nové generace Golfu GTI jen potvrzují, že se VW nedokáže poučit ani z elektrického fiaska jiných značek koncernu. (Petr Prokopec)
-3 dny
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
I takhle může vypadat soupeření mezi dvěma slavnými automobilovými značkami. Jedna předala najednou 9 aut jedinému kupci, druhá 6. Škoda by se tomu vysmála, u aut klidně za desítky milionů je to ale něco. A Rolls-Royce má v tomto případě u zákazníka vskutku zvláštní postavení. (Petr Miler)
-3 dny
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Rusové si dali na čas, celý projekt ale po několika odkladech nakonec dotáhli do zdárného konce. Začátek reálných prodejů musí být na spadnutí, neboť auto už zjevně sjíždí z výrobních linek moskevské továrny značky. (Petr Miler)
-3 dny
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Také tento výsledek ukazuje dlouhodobou neudržitelnost umělého protežování elektrického pohonu. Je ostatně těžké zavírat oči před realitou ve chvíli, kdy nedokáže vyrovnat hlavně použitelnost a výhodnost provozu spalovací klasiky ani mnoho let poté, co měl mít dávno navrch. (Petr Miler)
-3 dny
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Dříve narození budou mít jasno, „Érik” se svým stojáčkem byl svého času legenda. Ale tento člověk v zásadě pověsil kopačky na hřebík před 28 roky, pamatovat ho tak nemusí ani dávno dospělí lidé. Na vzkříšení nesmyslného nového Capri by to asi chtělo celebritu jiného kalibru. (Petr Miler)
-4 dny
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Stalo se nedobrým zvykem nejen automobilových firem, že spíš než aby vycházely vstříc vašim přáním, vás zkouší vychovávat. A zašlo to tak daleko, že už neřeší jen podstatu samotného auta, ale zkouší vás i odnaučit kouřit. Téhle novince je to jedno, snaží se uspokojovat potřeby klientů ve všech směrech. (Petr Prokopec)
-4 dny
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Leckdo je ochoten si za něco „zeleného”, byť klidně jen domněle, připlatit. Tady je ale řeč o takových penězích, že se provoz těchto aut v rámci flotil carsharingových firem stává ekonomicky neúnosným. A jejich podíl na celkovém počtu provozovaných aut tak klesá. (Petr Prokopec)
-4 dny
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Japonci jasně avizovali, že líp už bylo, míra jejich současných problémů je ale opravdu enormní. Po zaseknutí 100miliardové sekery do firemních futer přijdou drastická opatření, která se dotknou prakticky všeho a všech. (Petr Prokopec)
-4 dny
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Nizozemský šampión si myslel, že si jako „pan Nikdo” prostě odjezdí své a lidé si toho nevšimnou, zatím ale dal spíš za vznik fanklubu Franze Hermanna. A rutinéři Severní smyčky Nürburgringu na jeho adresu nešetří chválou. (Petr Miler)
-4 dny
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Dnes je dávno zastíněný novějšími a většími symboly stupidity typu půltunové baterie zaskakující za 20litrovou nádrž, v principu stále stejný příběh ale začal tady. A tento krok Lee Zeldina může být začátkem jeho konce. (Petr Miler)
-4 dny
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Na základě čeho si Audi myslí, že novou nejlevnější verzí propadáku, který je i tak dražší než srovnatelné Porsche, někoho ohromí? Je to jen další ukázka odtržení současného vedení firmy od reality, snad ani neexistuje reálná šance, aby tohle auto nebylo akorát dalším neúspěchem. (Petr Miler)
-4 dny
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Zrovna u americké tajné služby to může znít jako poněkud zbytečný luxus, ochranka prezidenta ale musí být připravena na vše, zvládat tedy musí i trojici pedálů. K tomu bude mít vskutku parádní náčiní, Cadillac CT5-V Blackwing. A také další dodaná auta stojí za to. (Petr Prokopec)
-5 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Poznáte, že jde vůbec o Ferrari? Nebýt italské trikolóry, člověka by to možná ani nenapadlo. Překombinovaná kreace je absurdní v každém ohledu, zjevně se ale dnes i pro něco takového najde dost zámožných kupců. (Petr Prokopec)
-5 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Japonci jsou tajemnější než hrad v Karpatech a novinku nám ukazují po menším než malém množství detailů, všechny indicie ovšem naznačují, že jeden ze svých bestsellerů spíš jen rozsáhleji faceliftují, než aby přišli se skutečně novým vozem. (Petr Prokopec)
-5 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
„Go Electric, Go Köln!” vystavil si Ford s velkou pompou na své továrně v Kolíně před dvěma léty. Možná si tam měl dát pravdivější: „Go woke, go broke.” Podnik, který měl být výstavní skříní značky, nyní poznává cenu slepé sázky na elektromobily se vším všudy. (Petr Prokopec)
-5 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Chtělo oslnit výkonem a z něj vyplývající dynamikou, místo toho ale dostává nakopáno ve srovnání s téměř čímkoli starším, co mu zkříží cestu. Na vině je šílená nadváha daná naprosto nesmyslnou hybridizací. (Petr Prokopec)
-5 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Je krajně neobvyklé, aby automobilka s velkou pompou ukazovala fotky prototypů pouhé nové verze dávno nabízeného auta, kterou začne vyrábět až za 6 měsíců. Tohle je ale velká věc, moderní evropské auto dostává zpátky spalovací motor. Jak málo někdy stačí. (Petr Miler)
-5 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
I na tak velkou firmu je to obrovské číslo, bezmála 20 tisíc propuštěných představuje okolo 15 procent všech lidí, které firma po celém světě zaměstnává. Je to nejvýmluvnější symbol jejího úpadku, kterému šlo podle bývalého šéfa docela snadno zabránit. (Petr Miler)
-5 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Je fascinující, co některá auta zvládnou. A je to fascinující jen víc, když i po takovém zápřahu slouží dál a dál. Tohle auto navíc přišlo s pro Mercedes tehdy novým typem motoru, ani to ho ale nedostalo. (Petr Prokopec)
-6 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Jeremy Clarkson už se raději věnuje jen farmaření, zbylí dva moderátoři z někdejší populární trojice ale táhnou káru automobilových show dál. Možná ne tak zábavně jako kdysi, ale dnes člověk musí vzít zavděk tím, co je. (Petr Prokopec)
-6 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Tohle auto jsem choval v úctě, po zkušenosti s jeho nejnovějším provedením si ale musím drbat hlavu. Lze ho buď přijmout jako otylou verzi 530d s nemístným označením, nebo jej odsoudit jako parodii na to, čím 540d donedávna byla. (Petr Miler)
-6 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Jeho auto pracuje na splnění svého snu už přes 35 let a teď se konečně dočkal. Příští rok si kupci odvezou první sériově vyrobené AirCary, smířit se ale musí s cenou odpovídající plně vybavenému Lamborghini Revuelto. (Petr Prokopec)
-6 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Na tohle je třeba si dávat pozor, neboť jakmile k takovému kroku jednou svolíte, cesta zpět už neexistuje. Má své výhody, o tom žádná, poměr rizika a potenciální odměny za to ale podle nás nestojí prakticky nikdy. (Petr Miler)
-6 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Jejich projekt byl odložen, zasloužil by si ale zrušit. Tahle auta lidé dnes kupují víc než kdy dřív, pokud tedy ještě mohou, protože mají stále spalovací motor. Co víc Porsche potřebuje po veškerém dosavadním vývoji za signály? (Petr Prokopec)
-6 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Číňané zajdou ještě dál, upřesnili podstatné detaily ke svému novému velkému dieselu pro osobní auta
Jestli dosud existovalo něco, v čem byly evropské automobilky opravdu doma a téměř nikdo jiný jim nebyl schopen rozumně konkurovat, šlo o naftové motory pro osobní auta. Také ty se ale z místních modelů vytrácí a hádejte, kdo je připraven je nově začít nabízet. Navíc jaké? (Petr Miler)
-6 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Nebo bychom měli říci „ye”? Možná ano, protože loni Japonci stvořili právě takto pojmenovanou podznačku. Nakonec od ní ale odstoupili, prý kvůli nelibosti publika, možná ale kvůli tomu, že si tak říká jistý Kanye West. (Petr Prokopec)
-7 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Nač od podstaty měnit, co funguje, když to můžete „jen” vylepšit? Kultovní kupé generace 964 tak v tomto případě nepřišlo o svůj typický plochý šestiválec, moderní jednotka s vodním chlazením ale dává 420 koní za úžasného zvuku. (Petr Prokopec)
-7 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
V byznysu buď stoupáte, nebo klesáte, žádný třetí směr není. Když stoupáte, skupujete aktiva jiných, když klesáte, prodáváte ta svá. Audi míří už nějaký ten pátek výrazně směrem dolů a rozprodej dřívějších akvizic je toho nejsrozumitelnějším projevem. (Petr Miler)
-7 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
Je to dokonalý symbol toho, do jak slepých uliček se nechal zahnat evropský automobilový průmysl. Konstrukce tohoto auta nedává z racionálního hlediska absolutně žádný smysl a jeho srovnání s Ferrari v upraveném 1000koňovém provedení to ukazuje v plné nahotě. (Petr Miler)
-7 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Nejlepší závodní jezdci a Ferrari se přitahují, co svět světem stojí. A být bookmakeři, budeme už teď vypisovat kurzy na to, kdy zřejmě nejlepší závodní pilot posledních dekád skončí právě ve Scuderii. Ostatně, Max s Ferrari už řádí, dokonce na Nordschleife, akorát to není Formule 1 a neříká si u toho Verstappen. (Petr Miler)
-7 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Všichni ostatní si svůj automobilový průmysl chrání, Evropa si ho ale ničí, říkají oba hlavouni. Z jejich vyjádření si nelze odmyslet pokrytectví, neboť EU v jejích krocích léta podporovali, nic to ale nemění na tom, že mají pravdu. Vše je dobře vidět na malých autech, mor regulací ale neničí jen ta. (Petr Prokopec)
-7 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Tohle auto ani nepotřebuje vylepšovat, aby vzbuzovalo touhu nadšenců. A co teprve, když mu dáte moderní techniku a 530 koní zabalených do karbon-kevlarového hávu? To se pak zájemci mohou přetrhnout, aby ho měli. (Petr Prokopec)
-8 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Je to úctyhodný projekt, snaha dostat na silnice největší rotační jednotku historie ale zatím moc sladké ovoce nenese. Po přidání tří turbodmychadel motor produkuje slušný výkon, je to ale pořád jen 1 536 koní. A navíc přidává hromadu tepla. (Petr Prokopec)
-8 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Tomu se říká obrat. Třícípá pochopila, že snaha co nejrychleji „zezelenat” by jí mohla také přivést do hrobu, a tak zkouší jít znovu na ruku zákazníkům. Nejen zachování, ale dokonce zamýšlený nový rozmach motorů V8 v nabídce značky patří k této hře. (Petr Prokopec)
-8 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Tesla během své existence přišla s řadou zajímavých inovací, tento nápad byl ale od počátku podivný. A navíc pěkně drahý. Vlastně tak ani není divu, že jej automobilka poslala k ledu a svou variaci na range extender neprodá nikomu. (Petr Prokopec)
-8 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Chcete auto, které ztratilo klidně 95 procent své původní hodnoty, i když majitel využil možná 10 procent jeho potenciálu? Pak jste narazili na to pravé ořechové. Jen se musíte smířit s tím, že budete mít nehezké, neoblíbené a znovu skoro neprodejné auto. (Petr Miler)
-8 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Co všechno na tomto autě může ještě postrádat hlavu a patu? Po všem zmíněném se zdálo, že možnosti byly vyčerpány, AUDI ale nepřestává překvapovat. Celé řešení předního „kufru” je vrcholem konstruktérské absurdity. (Petr Miler)
-8 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Jestli se něco v posledních letech ukázalo být fakticky i marketingově kontraproduktivním, šlo o různé programy zavádějící ve firmách strojený a nedomyšlený přístup k rozličným menšinám. Řada velkých společností od toho právě kvůli tomu dává už od loňska ruce pryč, Škoda hrdě jede dál po stejné trajektorii. (Petr Miler)
-8 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Po stránce spolehlivosti se většina aut koncernu VW řadí spíš k průměru, tohle ale výrazně vybočuje. Problémů má na kontě jen minimum, žádný navíc není zásadní natolik, abyste neprošli STK. Za něco takového si ale T-Roc pochopitelně nechá zaplatit. (Petr Prokopec)
-9 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Nedá se říci, že by Toyota měla velké oči, neboť zatímco ostatní chtěli touto dobou prodávat pomalu jen elektrická auta, největší automobilka světa kalkulovala s jejich okrajovým zastoupením. Ani toho ale nedosáhla. Nejprve to byly statisíce. Pak jen 190 tisíc. Pak jen 150 tisíc. Nakonec neklaplo ani to. (Petr Miler)
-9 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Emmanuel Macron se po pár měsících strávených ve společnosti Renaultu, který byl tradičním dodavatelem aut francouzských prezidentů, vrací ke značce DS. Ta v případě jeho speciálu nezůstala pouze u instalace obligátních vlaječek. (Petr Prokopec)
-9 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Pokud čas od času podotýkáme, že elektrická auta jsou poníkem zvládajícím opravdu době jediný trik, pak i v tom může být lepší „cvičený” spalovací vůz. Koenigsegg Jesko Absolut se během pouhých 800 metrů umí rozjet až k 360 km/h, to žádné jiné auto nedokáže. A Švédové chtějí rekordy lámat dál. (Petr Prokopec)
-9 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Jakýchkoli devět nových vozů je dost aut dodaných najednou, jakkoli velké firmy či státní instituce by patrně nesouhlasily. Ale devět nových Bentley? To se nejenže nevídá, to se dosud nikdy v historii nestalo. Až teď si tolik vozů současně převzal zákazník z Macau. (Petr Miler)
-9 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Pokud vás nebaví čekat v zácpách a už i proplétání se mezi stojícími auty na motorce je pro vás moc, tohle je ideální řešení. Tento stroj dokáže létat rychlostí až 200 km/h, při jeho hmotnosti a velikosti jej pak můžete parkovat i na balkóně. (Petr Prokopec)
-10 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Karta se obrátila, Renault ve svých autech začal používat techniku, kterou jako první nasadila Dacia
Propojení Renaultu a Dacie není žádným tajemstvím, dosud to ale byly Dacie, které si po čase braly už ověřenou techniku ze skladů Renaultu. Nyní si Renault začíná brát to, co předtím použila Dacia. (Petr Prokopec)
-10 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Nic proti paralympiádě, je ale těžké ji brát jako vrcholnou sportovní událost, když víte, že ty nejlepší výkony se předvádí jinde. Srovnání elektrického Audi A6 Avant a elektrického BMW i5 Touring je to samé - vedle verzí jako 3,0 TDI a 40d jde o auta o berlích, navíc drahá. (Petr Miler)
-10 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Němci si od této investice hodně slibují, my o ní ale od začátku máme své pochybnosti. Firma nemá nic, co by si VW dříve nebo později nedokázal levněji udělat sám. Navíc má nyní na krku balvan, který jej bude tížit v pro něj finančně velmi náročných časech. (Petr Prokopec)
-10 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Někteří to vítají, my zůstáváme rezervovaní. Současná Corvette po vizuální stránce mnoho typických prvků nedostala, tzv. zeď tlačítek mezi ně ale patřila. Řešení to nebylo nejpraktičtější, bylo ale své, teď má hromadu displejů jako cokoli od Fabie po BMW 7. Naštěstí to není jediná novina pro modelový rok 2026. (Petr Prokopec)
-10 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Mělo se odhalit už za pár měsíců, nakonec nám ale Italové letos ukážou jen část jeho techniky. A ani zkraje roku 2026 neuvidíme celé auto. Tváří se, jako by to tak vždy plánovali, ale není tomu tak. Po problémech s prodejem některých hybridních modelů ztrácí jistotu. (Petr Miler)
-10 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Snad nikdo neoznačí za živelnou oddanost konzervativismu představu, že s věcí, která nám patří, bychom měli mít možnost zacházet dle vlastní libosti, s vědomím vlastní odpovědnosti. I v automobilovém světě je to ale bohužel čím dál méně obvyklý stav. (Petr Miler)
-10 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Když si koupíte auto za takové peníze, jistě nečekáte, že po vás bude vyžadovat, abyste s ním v tak banální nouzové situaci zacházeli jako zloděj. Je to ale jedna z cest, jak „oživit” vybitý Cadillac Celestiq. A ani ta druhá není zrovna uživatelsky přívětivá. (Petr Prokopec)
-11 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Původně si Volkswagen chtěl u těchto novinek vystačit jen s elektrickým pohonem, nakonec ale zjistil, že by takto neoslovil skoro nikoho. Jeho nové Scouty tedy spalovací motor dostanou, zjevně z naprosté většiny. A teď už víme víc o tom, jaký agregát Němci použijí. (Petr Prokopec)
-11 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Těžko říci, zda je vůbec na co se těšit, neboť má jít o další obrovský kompromis, který bude stěží obhajovat svou existenci i vedle vlastního předchůdce. Technické parametry ale budeme znát až časem, nicotný zvukový projev je zjevný už teď. (Petr Prokopec)
-11 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Automobilky o schopnostech svých aut rády přehání, to není nic nového ani čínského. V případě klíčových technických dat se ale realita už kvůli jejich ověřitelnosti příliš neohýbá. Avatru je to zjevně jedno. (Petr Prokopec)
-11 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
V posledních letech přišla na svět spousta nových výrobců aut, kteří se snaží zaujmout hlavně svými elektrickými modely. Některé vypadají šik, jsou kvalitní, promyšlené a umí zaujmout i svým bezprostředním projevem. Ale vlastnictví auta není jen o tom, jak poznává jeden z klientů Lucidu. (Petr Prokopec)
-11 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Je pikantní, že americká novinka se ze všeho nejdříve podívá do Evropy, přičemž vůbec není jisté, zda se bude prodávat také v USA. Ale tím lépe pro nás, zvlášť když se vedle obligátního elektrického pohonu můžeme těšit i na spalovací verze. (Petr Prokopec)
-11 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Pokus o jakousi druhou balkánskou Dacii není jen plácnutím do vody, nabírá velmi reálných rozměrů. Navíc nepůjde v poněkud nemocném duchu doby, cílem snah je dostat na trh dostupný spalovací hatchback. (Petr Prokopec)
-11 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Je to asi 732. připomenutí toho, že na starém kontinentu některé věci prostě nelze vyrábět efektivně. To by nutně nevadilo, jde o přirozený stav, vadit to ale jaksi začíná, když kolem nich začneme nuceně stavět vlastní budoucnost za jakoukoli cenu. (Petr Miler)
-11 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Čím víc jejích modernějších nástupců se nám dostává do rukou, tím víc jsme přesvědčeni, že vrcholem evoluce BMW řady 3 byla generace E46. Toužit po ní i dnes je tedy v pořádku, problém je jen v tom, že modely jako M3 nebo odvozené CSL dnes stojí miliony a levnější už nebudou. Tahle krásná 330i vyjde jen na statisíce. (Petr Miler)
-12 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Byl pozdní večer, první máj, večerní máj, byl lásky čas… Škodu dnes asi vedou lidé, kteří se tohle ve škole neučili, popř. lásku k zákazníkům dávají najevo velmi svérázným způsobem. Buď jak buď, s 1. májem zdražili Octavii tak, až to hezké není. (Petr Miler)
-12 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Znovu se musíme ptát, zda výsledný čas tohoto auta stojí za jeho cenu, sám vůz ale ohromit umí. A jeho ostrá jízda má tu moc též. Níže můžete vidět vše důležité skoro na vlastní oči. (Petr Prokopec)
-12 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
I za těch nejlepších představitelných podmínek je to velmi problematické auto s omezenou využitelností. A Němci ho „vyšperkují” tímhle? Kam se poděla obyčejná lidská soudnost? Je to jako kdyby někdo schválně dělal maximum, aby stvořil prodejní propadák. (Petr Prokopec)
-12 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Pokud chcete vyřešit nějaký problém, musíte si nejprve přiznat, že takový problém existuje. Toho Audi až komicky není schopno a tváří se, jako by se nic nedělo v momentě, kdy mu na všech podstatných semaforech svítí červená. (Petr Miler)
-12 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Makroekonomická situace je složitá a nahrává očekávání, že auta - ta ojetá nevyjímaje - budou zlevňovat. Jenže situace na trhu s automobily je složitá též a v prodeji zůstává stále méně vozů, po kterých lidé skutečně touží. A také to si vybírá svou daň. (Petr Miler)
-12 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Na tyhle záběry jsme čekali roky a zklamáni z nich nejsme ani v nejmenším. To, co Bugatti Bolide předvádí při ostré jízdě, bere dech, kolem jinak úctyhodných supersportů jezdí doslova v kruzích. (Petr Miler)
-12 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Za nezničitelné auto platí v jakékoli verzi, v této má navíc na palubě tak málo věcí, které se mohou pokazit, že ho nezabije snad nic. Pouze dva majitelé s ním jezdili směšně málo a k mání je v dodnes dokonale originálním stavu, to už se nevídá. (Petr Miler)
-13 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
V obou případech jde o bláznivě silné stroje, ten starší je s 1 822 koňmi dokonce silnější. Jenže také je tu hmotnost a schopnost s takovým potenciálem zacházet. A v obou ohledech bere bank novější model. (Petr Prokopec)
-13 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Je to úsměvná ironie osudu, zvlášť když tento problém neřeší poprvé. Pokud se dotkne dalších modelů, majitelé si „stylovou” absenci zadního okna ještě užijí. Možná nakonec nebude od věci nechávat autům zadní skla, ostatně co komu provedla? (Petr Prokopec)
-13 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Motor působí od počátku trochu jako pevnost, neboť se do něj skoro nedá dostat, uvnitř pak vypadá na svůj nájezd až neuvěřitelně zachovale. Co ho tedy nakonec odpravilo? (Petr Prokopec)
-13 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Znáte to z práce, když někomu po sedmi selháních sedmkrát vysvětlíte správný pracovní postup a dotyčný to na osmý pokus stejně pokazí? V podobné pozici se dnes nachází mnohé zejména evropské automobilky, které zjevně už ztratily schopnost vzít si z drobných omylů ponaučení. A tak musí přijít omyly větší. (Petr Miler)
-13 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
„Juchú, konečně si můžu koupit auto spojené se závodním týmem, který nikde nezávodil a dokonce ani nikdy neexistoval!” Takovéto pocity zřejmě očekává od svých klientů Mercedes, který odhalil model AMG GT 63 v limitované verzi APXGP. A není to ani legrace, ani fikce, tou je jen ono APXGP. (Petr Prokopec)
-13 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Chcete-li na věc pohlédnout optikou ceny jednoho ujetého kilometru, bavíme se o více jak 1 500 Kč za 1 km jízdy. Vysoké propady hodnoty těchto aut neberou konce, naopak jsme svědky stále větších extrémů jako v tomto případě. (Petr Miler)
-13 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Už dnes je to mimořádně dostupné, třebaže ve své nejlevnější verzi v nabídce poněkud upozaďované auto. A může být ještě levnější. Nová verze MG3 se zatím prodává jen mimo Česko, na nic jiného než co nejlepší poměr hodnoty a ceny ale neaspiruje. (Petr Prokopec)
-13 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Totální výpadek elektrické energie je něco, co nás přirozeně děsí. Až popsaný člověkem, který ho právě prožil, ale ukazuje, jak nepříjemná věc to reálně je. Ani elektrickým autům nedělá dobrou reklamu, především ale říká jedno: Ti, kteří nás tlačí „zeleným směrem”, opravdu netuší, co dělají. (Petr Miler)
-13 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Nová škodovka bude pro mnohé jistě velmi atraktivním autem, tento stroj je ale asi o 15 lig jinde v každém podstatném myslitelném ohledu. Však v jednom celku spojuje řadu protichůdných vlastností včetně schopnosti uhánět až 312 km/h. Přesto je levnější než řada lepších aut české značky. (Petr Miler)
-14 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Nepamatujeme případ, kdy by se nějaké od začátku nevalně přijaté auto podařilo dílčími modernizacemi o mnoho let později přetvořit v prodejní hit. A pochybujeme, že ID.3, který být stejnou ikonou jako Golf a Beetle, ale stal se spíš novým Phaetonem, bude výjimkou. (Petr Prokopec)
-14 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Říkalo se, že už jen dožije v nabídce a zavře se za ním voda, automobilka ale cítí, že apetit lidí po podobných autech neslábne a chce toho dál využít. Mitsubishi Space Star tak bude žít dál, na země EU už bychom ale moc nesázeli. (Petr Prokopec)
-14 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Spousta věcí se dá technicky napodobit různými způsoby, replikací některých projevů téhož ale stejně nedosáhnete komplexně stejného dojmu. Motory moderních aut, ať už jakékoli, jsou ve smyslu jejich strojených projevů všeho druhu jen vtip, špatný vtip. (Walter Kraft)
-14 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Časy, kdy se Civicu přezdívalo UFO, jsou možná pryč, žádný líbivý krasavec to přesto pořád není. Ale může jím být? Zjevně ano, tohle auto vyvolává poprask na srazech nadšenců, kteří zjevně neví, jestli autora kreace zbít, nebo ho vynést na piedestal. (Petr Miler)
-14 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Legenda Top Gearu a The Grand Tour dnes víc než co jiného stáčí svůj gin a věnuje se jiným mediálním aktivitám. Láska k autům ale Jamese Maye nepustila, a tak si pořídil vskutku výjimečný stroj, aspoň svým historickým významem. (Petr Miler)
-14 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Můžeme se probírat tisícem detailů, které to způsobily, tím podstatným je ale nakonec jen jedno - evropské firmy jsou stále více nekonkurenceschopné. A to až do té míry, že jejich zahraniční soupeři mohou dokázat úspěšně dělat byznys tam, kde ony ne. (Petr Prokopec)
-14 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Přijít o víc jak polovinu pořizovací ceny auta za rok a něco vlastnictví při nájezdu mrzkých pár desítek tisíc km je velká bolest v každém případě. U auta s cenou v řádu milionů korun to ale bolí o to víc. A jeho prodej není žádnou nepromyšlenou nabídkou dealera, víc za něj prostě nikdo nedal. (Petr Miler)
-15 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Je to vlastně celé na hlavu, však mnohé evropské automobilky zcela vědomě a cíleně nenabízí svým klientům to, co by si od nich koupili. A to jen kvůli vlastní ideologii a snaze následovat spíš politickou linii. Číňané takto neuvažují - kde vidí poptávku, tam přijdou s nabídkou. (Petr Prokopec)
-15 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Tohle očividně není výsledek, kterého se Němci chtěli v přímém srovnání dobrat a na řadě jejich stanovisek je to znát. Nakonec ale prostě musí konstatovat, že Karoq ve všech podstatných ohledech vládne na celé čáře, a to jde morálně o 7 let staré auto. (Petr Prokopec)
-15 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Anebo 26 Explorerů? My tomu říkáme fiasko, ale VW to vidí naopak a k pozitivnímu hodnocení přidává ještě třikrát slovo „velmi”. Spolupráce tak má pokračovat a může zamířit i do dalších segmentů. Jak to asi dopadne? (Petr Prokopec)
-15 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Pokusy Číňanů o sportovní auta už tu byly, obvykle se ale jednalo o elektromobily, které se pro tento účel moc nehodí. U GWM se tak vydali jinou cestou a pro novinku mohou použít i svůj nový motor 4,0 V8 biturbo. Stal by se nejspíš součástí hybridního pohonu nikoli nepodobnému tomu ve Ferrari SF90. (Petr Miler)
-15 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Pamatujete ty pohádky? Vlastně ani nemusíte, někteří je vypráví dodnes. Realita je úplně jiná, stačí pohlédnout jen kousek za oponu povrchních agregátních čísel, abychom viděli, že už ani cukr s bičem nejsou funkční, funguje jen duo bič a bič. (Petr Miler)
-15 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
O pozoruhodném a vpravdě překvapivém kroku informovala bavorská automobilka své dealery. O tom, co vše za ním stojí, můžeme jen spekulovat, firma konkrétní důvody neuvádí. Experti ale mluví o saturovaném trhu, drahé výrobě a spoustě konkurentů. (Petr Miler)
-16 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Tenkrát ještě rostly holkám vlasy a auta této třídy nevážila dvě tuny, ale jednu. To najednou i 150koňový dvoulitr stačil k dynamice menšího uragánu. Pokud časy takových strojů pamatujete, tenhle prostě budete chtít. (Petr Miler)
-16 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Ještě nedávno šlo o nejprodávanější auto značky u nás, patrně proto, že jde o už docela velký vůz za velmi slušné peníze. Jestli nová generace jeho úspěch zopakuje, uvidíme, zaděláno na to ale má slušně. (Petr Prokopec)
-16 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Je to dlouhodobě jediný šéf opravdu velké automobilky, který se stále řídí zdravým rozumem a nenosí hlavu v zelených oblacích. Nyní připomíná, že názory nejenže nezměnil, ale posouvá je před veřejností dál a dál. (Petr Prokopec)
-16 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Víme, že tohle auto se dočkalo poněkud rozpačitého přijetí. I když je úchvatné a krev vám rozproudí už při pohledu na něj, je tak strašně drahé, že v podstatě nedává smysl. Ale zkuste práci Fordu ocenit aspoň skrze to, co dokázal vytvořit z jinak docela tuctového auta. (Petr Prokopec)
-16 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Nissan začal prodávat auto, které je velké jako Škoda Superb, ale stojí míň než úplně základní Fabie
Je to stéblo, kterého se tonoucí Nissan pokouší chytit? Na první pohled to tak vypadá. Problém je ale v tom, že auto, které by evropská klientela brala všemi deseti, je určeno pro Čínu. A tam úřaduje jiná konkurence. (Petr Prokopec)
-16 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Čínské automobilky se snaží být inovativní ve všech ohledech, nejen v případě designu, techniky nebo elektroniky. Cizí jim zjevně nejsou ani odvážné marketingové kejkle. (Petr Prokopec)
-17 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Bylo jasné, že tohle auto zůstane také spalovací, neboť - jak přiznává i šéf rodiny modelů Neue Klasse - elektromobilita tradiční fanoušky divize M neláká. Ale jaký motor dostane? Také o tom už BMW začíná mluvit. (Petr Prokopec)
-17 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
V životě se věci obvykle dávají dohromady dlouze a složitě, kazí se ale rychle a snadno. Své by o tom mohlo vyprávět Volvo, které se ještě nedávno zdálo na cestě k jím samým vysněné budoucnosti. Před pár dny se ale ukázalo, že švédská bárka poněkud nabírá vodu. A zalátat díry nebude vůbec snadné. (Petr Miler)
-17 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Stal se z toho takový smutný nový standard - přijde nové auto, stojí dramaticky víc, nabízí toho ale citelně míň. Nová generace Mercedesu CLA se v tomto ohledu nezdá být výjimkou, bohužel. (Petr Prokopec)
-17 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Opusťme na chvíli obvyklé diskuze o problematičnosti elektrických aut z pohledu uživatele, osinou v zadnici se totiž stávají i pro toho, kdo je vyrábí. Vydělávat na nich za současné situace je pro většinu tradičních automobilek nereálné. A Volkswagen rozhodně není výjimkou. (Petr Miler)
-17 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Dříve opovrhovaná značka se dnes stále drží nohama na zemi a cenami při ní. I díky tomu oslovuje stále víc lidí a továrna v Mioveni jede dřív nevídaným tempem. Vzniklo tam už osm milionů nových aut a ani současné tempo výroby mnohdy nestačí sekundovat poptávce. (Petr Prokopec)
-17 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Jak daleko jsme od chvíle, kdy téměř všichni mluvili o tom, že jedinou správnou cestou je ryze elektrický pohon a i věci jako hybridy nebo dobíjecí hybridy jsou zbytečným vyosením? Spalovací motory prostě nepřipadaly v úvahu v jakékoli podobě, teď se zase hodí. (Petr Prokopec)
-18 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Leckomu byste to možná vyčetli jako zbytečné chvástání, tento člověk je ale automobilovým nadšencem každým coulem. A věříme, že své nové auto skutečně miluje. Ač je aktuálně doma v Los Angeles, tímhle jezdí v Evropě, a to i po německých Autobahnech. (Petr Prokopec)
-18 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
S úspěchem své automobilové prvotiny chytili Číňané neskutečný drive a druhým modelem chtějí teprve zatopit pod kotlem. SUV YU7 může sebrat zákazníky kdekomu od Tesly po Ferrari, už data laciné základní verze jsou velmi přesvědčivá. (Petr Prokopec)
-18 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Po čase si zas jednou říká Speciale a v tomto případě snad ani nepřehání. Krotit tak vysoký výkon s nevyhnutelně náhlými nástupy jen na jedné nápravě bude stoprocentně něco speciálního. (Petr Prokopec)
-18 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Zdá se to být nedávno, kdy tento muž ovládl šampionát Formule 2 a namířil si to do Formule 1, ono to ale zase tak nedávno není. Ještě delší čas ovšem uběhl od chvíle, kdy Russell - mezi jinými - zatoužil po Mercedesu-AMG One. Až teď ho dostal. (Petr Miler)
-18 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Změna rétoriky nejvyššího šéfa Volkswagenu je neuvěřitelná, byť k úplnému návratu do reality mu ještě krok chybí. Německá automobilka byla na každý pád jednou z těch posledních, která na přechodu jen na elektrická auta trvala, dokonce do roku 2033. Teď už nechce ani rok 2035. (Petr Miler)
-18 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Dosavadní šéf už letěl, jeho náhradou se ale stal ten, který přihlížel předchozímu úpadku a rozhodl mj. o konci dieselových aut značky. I ta by teď Volvo tuze rádo mělo v nabídce v momentě, kdy obrat firmy meziročně klesl skoro o 12 procent a zisk dokonce o 60. (Petr Miler)
-18 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Je to jedna z největších českých automobilových legend, přesto se jich v tomto stavu dožila dneška jen hrstka. Nejde navíc o žádnou garážovou královnu, ale permanentně udržované, částečně renovované auto, které je zvyklé jezdit. Láká, levné ale není ani trochu. (Petr Miler)
-19 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Že auto čas od času potřebuje vyměnit olej a filtr, lidé už vesměs vědí, v servisu se toho ale pravidelně mění mnohem víc. Z plezíru? Zapomeňte, taková ignorace omezené životnosti chladicí kapaliny může mít nepěkné následky. (Petr Prokopec)
-19 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Je to trochu paradox, ale nakonec to dává smysl. Však takový Charles Leclerc a jeho rodina nám pravidelně připomínají, že stejně jako jen bohatí lidé nežijí v Monaku, nežijí pouze bohatí ani v Dubaji. A pro ty chudší tam Lada může být při svých cenách slušné lákadlo. (Petr Prokopec)
-19 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Neproslul zrovna tím, že by něco prodával, tedy pokud nejde o oblečení či jiné módní doplňky. Svého času nepříliš respektovaného Ferrari F50, které si pořídil jako nové, se ale zbavil. A dnes může litovat, jeho druhý majitel ho prodá mnohonásobně dráž. (Petr Prokopec)
-19 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Za nastalé situace od Porsche nikdo nečekal druhé Lurdy, ohlášené výsledky jsou ale ještě horší než ty špatné, které trh očekával. Akcie tak dostaly další ránu a firma může dál přemýšlet o tom, co všechno udělala v posledních letech špatně. Bohužel toho není málo a zvrat není na pořadu dne. (Petr Miler)
-19 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Je skutečně tragikomické, že zatímco evropské automobilky hrnou téměř veškeré investice do elektrických aut, aby prý byli schopni konkurovat Číňanům, Číňané cpou peníze do motorů jako 4,0 V8 nebo 3,0 diesel, aby dali Evropanům poslední ránu. (Petr Prokopec)
-19 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Je to příběh, který byste nevěřili ani hollywoodským scenáristům, přesto se stal. Upřímně řečeno se divíme, že dotyčný svůj vůz nepoznal dřív, ale nepoznal. Policie ani pojišťovna teď neví, jak s případem naložit. (Petr Miler)
-19 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Jezdí ještě někdo s těmito auty při vývoji? A pokud ano, činí tak způsobem, jakým jsou reálně používána? Popř. baví se ještě někdo s kupci jednotlivých aut, pořádá nějaké předběžné prezentace před dokončením vývoje? Zdá se, že „ne”, „ne”, „ne” a „ne” jsou jediné možné správné odpovědi. (Petr Miler)
-19 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Je to doslova jen pár měsíců, kdy německá automobilka stále plánovala prodávat v roce 2030 už pomalu jen elektrická auta, měla tvořit 80 procent jejích prodejů. Nyní její šéf se vší vážností říká, že v Číně může takových aut prodávat přesně 0 procent, tomu se říká obrat. (Petr Miler)
-19 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Připusťme, že Číňané v tomto případě originalitou nehýří a jejich novinka velmi pravděpodobně nebude tak kvalitní jako Mercedes-Maybach S či Rolls-Royce Phantom. Jenže za svou cenu toho nabízí daleko víc než německá a britská konkurence. (Petr Prokopec)
-20 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Auta od Renaultu jako ojetiny výhrou opravdu nebývají, tedy určitě ne pro majitele, to leda pro servisní techniky. Ale výjimky existují a v případě Capturu druhé generace můžete vlastnictvím tohoto auta dokonce i vydělávat peníze. (Petr Prokopec)
-20 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
„Sakra, už je nedělají tak jako dřív,” prohodil by možná Kanye West při spatření tohoto auta jeden ze svých oblíbených „veršů”. Třída S rozhodně není vozem, který by typicky najížděl extrémní kilometry. Ale když k tomu někdo generaci W221 přece jen použil, nemusela říci ne. (Petr Miler)
-20 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Představil se zatím jen jako koncept, výskyt identicky stylizovaných prototypů v běžném provozu ale jasně ukazuje, že sériová verze už je ve vývoji. Právě tu staví přímo proti skutečné 911, žádné menší ambice než „dohnat a předehnat” Číňané nemají. (Petr Prokopec)
-20 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Špičková německá technika proti „americkému kýbli”? To je skoro škoda pneumatik a benzinu, abychom znali rozhodnutí, ne? Vlastně ano, M2 nemá proti mnohem sofistikovanější Corvette šanci, ač stojí prakticky stejně. Není divu, že Chevrolet BMW prodejně válcuje. (Petr Prokopec)
-20 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Design je to jistě výrazný a neříkáme, že postrádá atraktivitu, ale voní vám po Itálii? Vazbu na místo zrodu většiny Alf ve vzhledu nového Stelvia poněkud postrádáme a jsme zvědavi, co na něj řeknou tradiční italofilové. (Petr Prokopec)
-20 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Tohle je opravdu pikantní, neboť je docela dobře možné, že takhle by vypadal skutečný Rolls-Royce, kdyby pro něj Jozef Kabaň dál pracoval. S Brity se nakonec rozešel, s Číňany sešel. A svým nápadům okolo auta tohoto ražení dal průchod pod jejich vedením. (Petr Miler)
-20 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Vše nasvědčuje tomu, že takový Jaguar už znovu nevznikne, popřípadě žádný Jaguar už vůbec nebude. Jeden z vrcholů jeho dosavadní evoluce je velmi dobrým autem, přesto dnes nevyužitý už po 10 letech stojí skutečně malé peníze. (Petr Miler)
-20 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Brusel má problém - různými způsoby nařizuje lidem kupovat nová auta, která si nepřejí, lidé do toho ale vedení EU házejí vidle tím, že si nechávají své současné vozy. Tak co jim takhle jejich vlastnictví řádně znepříjemnit a zdražit? (Petr Prokopec)
-21 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Těšit nadšence musí už tím, že je navzdory své velikosti pořád k mání s pohonem všech kol, mezi malými vozy je to unikum. Postavit na takových základech něco ještě zajímavějšího pak zjevně není problém. (Petr Prokopec)
-21 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Nový Tourbillon dostal takřka metr dlouhý agregát, který si vyžádal řadu specifických řešení. Mimo jiné se tak chlubí kombinací svou současně fungujících systémů řízení časování, kterou z jiných aut neznáme. (Petr Prokopec)
-21 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Od té doby jsme jako společnost ohromně zbohatli, takže většina lidí dávno sní o jiných autech, zkraje 90. let byl ale snem nový Golf v jedné z módních edic zasvěcených hudbě. Tehdy takové auto nemohl mít skoro nikdo, dnes může mít pořád to samé skoro každý. A to je jako nové. (Petr Miler)
-21 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Tento krok přichází jako velké překvapení, neboť ještě v březnu se hovořilo „jen” o propuštění asi desetiny zaměstnanců. Teď končí všichni a celá továrna s nimi. Přežila druhou světovou válku, přežila následující ekonomické přeskupení, přežila otřesy 90. let i éru globalizace. Hospodaření EU je ale k nepřežití. (Petr Miler)
-21 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Pokud dojde na zprávy o osmiválcových motorech v souvislosti s evropskými automobilkami, obvykle je řeč jen o tom, že ta či ona osmiválcová jednotka končí. To Číňané dál topí pod jejich kotlem a troufají si nadělit jim i velmi exkluzivní cenovku. (Petr Prokopec)
-21 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Zemí, ve kterých padá dekády nepřekročitelná stotřicítka jako nejvyšší dálniční limit, v Evropě rychle přibývá. Proč se to děje ze všech možných etap lidské existence zrovna v této době, je velmi obtížné chápat. (Petr Miler)
-21 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Dogmatické uvažování přivedlo Němce na hranici bankrotu, přesto se dlouho nezdálo, že by byli ochotni znovu otevřít oči a rozhlédnout se kolem sebe. Nebudeme tvrdit, že toho nyní schopní jsou, jeden pozitivní náznak by tu ale byl. (Petr Prokopec)
-22 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Nedá se říct, že by tohle auto udělalo dobrý první dojem, ten druhý je přesto ještě o poznání horší. Vskutku podivný design navíc doplňují informace z pozadí vývoje, které též netěší. (Petr Miler)
-22 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Korejci se dopustili stejné chyby jako Němci a budoucí vývoj neodhadli správně. Nyní se potýkají s nadvýrobou, kterou nejsou schopni řešit jinak než úplnými odstávkami produkce klíčových elektrických modelů. (Petr Miler)
-22 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
„Jednoduše neprodejné,” tak vůz hodnotí sama automobilka evropskou optikou. A není to tak, že by tu o něj lidé neměli zájem, problém je pochopitelně v místním umělém zdražování nových vozů tisícem mechanismů, kterým tohle auto nemá důvod vycházet vstříc. (Petr Miler)
-22 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
„Jednoduše neprodejné,” tak vůz hodnotí sama automobilka evropskou optikou. A není to tak, že by tu o něj lidé neměli zájem. Problém je v místním umělém zdražování nových vozů tisícem mechanismů, kterým tohle auto nemá důvod vycházet vstříc. (Petr Miler)
-22 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Měl ho Bill Gates, který si kvůli němu dokonce vymínil změnu zákonů, měl ho Jerry Seinfeld nebo Boris Becker. A pak ho měl tento člověk, který připomíná, že i páchat zločin jde stylově. (Petr Miler)
-23 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Jasně, Rolls-Royce má svou neopakovatelnou image, tohle auto jej ale fakticky úspěšně napodobuje a stojí zlomek jeho ceny. Číňanům v tomto ohledu není svaté nic, okouzlit zkouší každého. (Petr Prokopec)
-23 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Příkladné finanční zdraví v případě Nissanu v jeho současné situaci asi nikdo nečekal, takový výsledek je ale šokem. Problémem navíc není jen současná kondice firmy, ale hlavně to, že se nezdá, že by měla recept, jak se z patálií dostat. (Petr Prokopec)
-23 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Žádný mohutný centrální displej, žádné zbytečnosti. Však vidíte na fotce vlevo dole „tu věc”? Je to klička na stahování oken, kdy naposledy jste něco takového zaznamenali v novém autě? Firma mohla zvolit jiný pohon a byla by ještě levnější, i tak se její auto zdá být tím, co dnes na trhu chybí. (Petr Prokopec)
-23 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Tohle víc než co jiného ukazuje zkostnatělost německých automobilových firem, které na rychlé prodejní propady nejsou s to kloudně reagovat. Jejich úplné novinky působí nekonkurenceschopně a vaření podle starých receptů situaci jen stěží zachrání. (Petr Prokopec)
-23 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Pokud by už i on pozbyl invence, pak nevíme, ke komu ještě upínat naděje. Jestli ve světě designu aut pořád má co říci, posuďte sami, tohle je na každý pád jeho prvotina v dresu MG. (Petr Miler)
-23 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Německo, tedy alespoň to západní, si komunistickou érou neprošlo, a tak neví, co to je centrálně plánované hospodářství. To poznává až teď pod taktovkou zelených nápadů EU. Ono to totiž není, že je v něm všeho málo, něčeho je také moc, prostě se nabídka neschází s poptávkou - nemá jak. (Petr Miler)
-23 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Začne na 300 tisících Kč, za které nabídne 180 koní v autě o délce 4,77 metru na délku. To zní slibně, jenže jsou to v tuto chvíli parametry jen pro Čínu, kde Leapmotor jede dál. Evropská výroba zatím stojí. (Petr Prokopec)
-24 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Inovace milujeme, ale musí dávat smysl. K čemu je volant, na kterém si jiní vylámali zuby, ve spojení s technickým řešením, na kterém si je vylámali též? Uniká nám to, na kulatém volantu precizně ovládajícím řízená kola není nic přežitého. (Petr Prokopec)
-24 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Vše nasvědčuje tomu, že další ikona z Zuffenhausenu přejde na hybridní pohon a radovat se vážně není z čeho. Nic neřešící modifikace verze GTS zájem o auto nenakopla, mj. kvůli omezené trvanlivosti. Turbo S může dopadnout stejně. (Petr Prokopec)
-24 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Když se dřív na světlo světa drala jakákoli nová trojka, spousta z nás to napjatě sledovala, neboť tušila, že v ní jednou skončí, bylo to prostě to správné auto splnitelných snů. Tahle trojka ale bude elektrická a nejsme si jisti, zda bude takovou roli dál plnit. (Petr Prokopec)
-24 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Nedá se říci, že by dosud o Číňanech nebylo slyšet, vyloženě na levná auta se ale zatím v Evropě nespecializuje nikdo, ani dostupné MG. Právě to se ale nyní má změnit pod taktovkou Chery. (Petr Prokopec)
-24 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Tohle auto nás bere bez ohledu na pohon a Renault si zaslouží všechen respekt světa za to, že se odvážil jej poslat do výroby. S jeho cenou ale nemá šanci na úspěch, bude z něj jen absurdita do sbírek hrstky vyvolených. (Petr Prokopec)
-24 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Když někdo v Evropě horuje za opuštění spalovacích motorů, tím spíš pak těch větších, nezřídka argumentuje tím, že takovým směrem míří vývoj pod taktovkou Číňanů. Ti ale zatím roky pracují na tom, aby takové motory měli též. A teď už je mají. (Petr Miler)
-24 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Je to vlastně jeden z projevů úpadku Nissanu v posledních letech, který jej dostal až do jeho současných nesnází. Bez oblíbeného motoru i pohonu všech kol si jej spousta lidí koupila ze setrvačnosti. A pak už se k němu nevrátila. (Petr Prokopec)
-25 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Nebudeme říkat, že je to nějaký krasavec, ale upřímně řečeno, tím tohle auto nebylo nikdy. V novém provedení hraje na podobnou notu jako dřív, neobvykle mnoho lidí ale má výhrady. (Petr Prokopec)
-25 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Němci dnes víc než kdy jindy potřebují vytáhnout nová auta, se kterými by ohromili publikum a vzali si zpět kus trhu, o který se sami připravili. S ničím takovým ale znovu a znovu nejsou schopni přijít, tři v Šanghaji odhalené novinky lze zaměnit za asi tisíc jiných aut čínské produkce. (Petr Prokopec)
-25 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Je to sdělení, které byste v normálně fungujícím světě čekali od každé automobilky, která se snaží maximálně uspokojit přání svých zákazníků, která chce nabízet ta nejlepší možná řešení pro své klienty. V současném světě je to bohužel rarita. (Petr Miler)
-25 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Zatímco dřív se lacinými kejklemi pokoušela zabodovat laciná asijská produkce, teď se o totéž pokouší evropští výrobci. Jen jim ještě nedošlo, že bez faktické láce to nejspíš nepůjde, ostatně nevíme, čí jiným by Mercedes Vision V chtěl zaujmout. (Petr Prokopec)
-25 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Ani v tomto provedení to není žádný koncept, ale plně produkční auto, které si může koupit každý, kdo dá dohromady patřičnou, vzhledem k pojetí vozu ne až tak extrémní sumu. Je to další důkaz, že Říši středu je třeba brát v automobilovém světě vážně. (Petr Prokopec)
-25 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Ani v tomto provedení to není žádný koncept, ale plně produkční auto, které si může koupit každý, kdo dá dohromady patřičnou, vzhledem k pojetí vozu ne až tak extrémní sumu. Je to další důkaz, že Říši středu je třeba brát v automobilovém světě vážně. (Petr Prokopec)
-25 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Co mezi novými auty si dnes koupíte za 285 tisíc Kč? Nic, ani u Dacie se s vámi bavit nebudou, Hyundai vám za takové peníze neprodá dokonce ani prťavou i10. Přitom za tuto sumu lze mít Octavii RS, která si sotva něco pořádného užila a vypadá pořád k světu. (Petr Miler)
-25 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Tohle auto působí jako projev jedné obří kreativní zácpy. Absurdně si říká jeho značka, absurdně se jmenuje její první model a absurdním se zdá být i jeho faktické pojetí. Design tohoto vozu nepůsobí jako nic, co byste si spojili s Audi, AUDI nebo čímkoli jiným, co německou automobilku připomíná. (Petr Miler)
-25 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Důkazů, že si VW kdysi dovolil udělat svůj vlastní model ze Škody, ubývá, jsou téměř všechny na kaši
Tohle opravdu není žert, díváte se na autentický Volkswagen, který vám Škodu jen připomíná, protože jí fakticky je. Nebo ve většině případů byl, i tento konkrétní kousek už je u konce s dechem. (Petr Miler)
-26 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Jestli je to ta pravá revoluční věc, která dovolí automobilkám naplno uznat své předchozí omyly a udělat nezbytný krok zpátky, ukáže teprve čas. Nedá se ale říci, že by se Renault s Geely a Aramcem nesnažily, aby se něčím takovým stalo. (Petr Prokopec)
-26 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Co může jeden z nejbohatších lidí planety dát světu aut? V případě samotných automobilů si na to počkejme, má jít o levné vozy pro každého, v případě jejich odhalování už ale stihl přepsat dějiny. (Petr Prokopec)
-26 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Nefunkční start-stop zní jako pozitivní zpráva, jeho selhání je něco jako porouchaný infarkt. Jenže to nesmí fungovat sám o sobě, tady má na svědomí nepojízdnost celých aut, do kterých byl instalován. (Petr Prokopec)
-26 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Na úplné oficiální odhalení jsme čekali skoro stejně dlouho jako na Godota, ale nakonec jsme se dočkali. Na začátek prodejů ale ještě čekat budeme, Rusové jej totiž spojí až s oslavou výročí zrodu AvtoVAZu. (Petr Prokopec)
-26 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
A to je vlastně pozitivní zpráva, neboť se pak nemusíte trápit spotřebou 1600koňového motoru, který „vyžunkne” skoro 80 litrů benzinu na 100 km jízdy. Beztak dřív než dotankovat budete muset přezout. A ani finančně vás už tankování nezlomí. (Petr Miler)
-26 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
„Kam kráčíš, Audi?” ptáme se marně už nějaký ten pátek. Konkrétní odpověď si netroufáme vyslovit, stále víc lidí si ale všímá toho, že po správné trajektorii se německá automobilka opravdu nepohybuje. (Petr Miler)
-26 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Tohle je fascinující statistika, která jen podtrhuje, jak obrovský vliv má „nevhodné” technické řešení nějakého auta na jeho dlouhodobou popularitu. Zatímco Porsche obecně platí za velmi slušné držáky hodnoty, elektrický Taycan je absolutním opakem. (Petr Miler)
-26 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Zdánlivě nemožné se postupně stává realitou. Ačkoli od konce výroby Mazdy RX-8 uběhlo už 13 let a mysleli jsme si, že se žádného nástupce nikdy nedočkáme, nyní existuje velmi reálná naděje. Nové srdce vozu je hotové a připravené plnit ty nejpřísnější emisní normy. (Petr Prokopec)
-27 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Tohle auto mělo přinést samá pozitiva, místo toho je ale zdrojem jednoho zklamání za druhým. O ta se starají i nepochopitelné detaily, kdy jednoduchá a funkční řešení byla nahrazena těmi nesmyslně komplikovanými. Tak je tomu i případě zavírání přední kapoty. (Petr Prokopec)
-27 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Pokud se ptáte na hlavní důvod, proč se zájem o tohle auto tak hrozivě propadá, máte ho před sebou. Na ceně ztrácí s takovou intenzitou a rychlostí, že ruinuje i velmi bohaté lidi. To je něco, co si málokdo další chce prožít na vlastní kůži bez ohledu na cokoli jiného. (Petr Miler)
-27 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Lotus ztratil směr a ani loňské přehození výhybky situaci nezachránilo. Krátkodobě mu změna zaměření vzhledem k rozšíření záběru přinesla prodejní vzepětí, nyní ale zažívá pravý opak. A se čtvrtinou odbytu v USA může za současné situace vyhlížet jen další komplikace. (Petr Prokopec)
-27 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Není to žádná raketová věda, však co se asi stane, když lidem omezíte možnosti koupit si levně auta, která chtějí, a místo toho jim vnucujete dražší vozy, které si nepřáli? Pokud si ale někdo neumí dát dvě a dvě dohromady na základě těchto předpokladů, přečtěte si o reálných dopadech. (Petr Miler)
-27 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Atraktivní produkt za dobrou cenu, to bude pro libovolnou trápící se automobilku vždy dobrý způsob, jak zabodovat u ztracených zákazníků. Zda VW v tomto případě dělá dost, posuďte sami. (Petr Miler)
-27 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Je to sportovec, kterého nikdy není na místě odepisovat, zatím ale ve Ferrari předvádí téměř přesně to, před čím varovali skeptici - drahé nic. Pozoruhodné je, že si toho je velmi dobře vědom. A nemá problém o tom otevřeně mluvit. (Petr Miler)
-27 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
V posledních letech se stalo skoro pravidlem, že sebevětší nesmysl, který kdysi vznikl v omezeném počtu, dnes přitahuje pozornost sběratelů už kvůli své vzácnosti. Tohle Bohse-Lada-Porsche je zjevně výjimkou. (Petr Prokopec)
-28 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
V současné době je u nás k dispozici pouze s drobnou jedna-pětkou, dvoulitrovému provedení vystavilo stopku bruselské řádění. O to překvapivější může být, že má nová generace MX-5 dorazit s 2,5litrovým motorem. (Petr Prokopec)
-28 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
„Úzkost, noční můry a pláč každé dvě minuty.” Tohle podle samotného ex-moderátora slavné motoristické show způsobily následky nehody z prosince 2022, která ho poznamenala na celý život. Nyní můžeme vidět nejen samotný karambol, ale i jeho přímé dopady. (Petr Prokopec)
-28 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Je to jedno z pramála moderních aut, na kterých se prostě nešetřilo a bizarně blízko dokonalosti u něj bylo dotaženo fungování i takových detailů. Škoda, že pomník geniality Ferdinanda Piëcha lidé nedocenili, nepochybujeme ale, že pro VW smysl měl i tak. (Petr Miler)
-28 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Zatímco za oceánem se tato auta dočkala i po krachu výrobce alespoň nějak slušného zacházení a pozdější poprodejní podpory, v Evropě se jeví být prakticky nepoužitelnými vraky. Podle toho se s nimi zachází, podle toho také stojí. (Petr Miler)
-28 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Uvážíme-li, jak respektovaná ikona to je, padly ceny nejdostupnějších kusů v prodeji až neuvěřitelně nízko. A nebavíme se o žádných odjetých vracích, ale jen o víc než málo používaných kusech v tuctovějších specifikacích. Klíčová otázka zní: Troufnete si? (Petr Miler)
-28 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Líp vypadá, navíc se pyšní titulem nejlépe akcelerujícího vozu značky. Jako první také vyfasovalo 14palcový displej multimédií a utáhnout zvládne i 1 590 kg vážící přívěs. Jenže k čemu to všechno je s ekvivalentem 19litrové nádrže nafty v útrobách? (Petr Prokopec)
-29 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Třícípá hvězda se nevydala správným směrem a následky jejích špatných strategických rozhodnutí devastují její nabídku i nepřímo. Nyní možná našla způsob, jak to napravit - vrátit se do své vlastní lepší minulosti, v případě této novinky téměř doslova. (Petr Prokopec)
-29 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Přijde vám 1 800 koní, jimiž disponuje Bugatti Tourbillon, jako spousta výkonu? Není to zase tak moc, zvlášť když uvážíme elektrickou asistenci. Tohle auto má ve verzi Evolution 2 059 koní, a to skutečně jen z drsného přeplňovaného osmiválce o objemu 6,6 litru. (Petr Prokopec)
-29 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Pochopitelně nevíme, jak soud skončí, to se teprve uvidí. Už teď ale ukazuje, jakou možnost vzdálená moc automobilek nad palubními systémy vozů výrobcům dává. Co třeba přidat trochu „kilásků”, aby záruka skončila dřív, než se něco pokazí? (Petr Prokopec)
-29 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Dokud jde o krátkou akceleraci v přímce, otylý elektrický crossover bere bank. Jenže poté mu dojde dech a dá postupně najevo jednu svou nevýhodu za druhou tak výrazně, až sprint s jedinou otočkou drtivě prohraje. A čím míň „šťávy” má, tím je jeho počínání horší. (Petr Prokopec)
-29 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Také koulíte očima, když na silnici potkáte nový Tiguan a ptáte se, jestli je to SsangYong s přelepeným logem nebo rovnou nějaké laciné čínské auto? Přesně tak bude nyní působit i klíčová Lavida. Rozdíl je jen v tom, že ta laciným autem čínské provenience skutečně je. (Petr Prokopec)
-29 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Nejdřív nemělo přijít vůbec, pak se mělo jmenovat A7, nakonec je z něj zase A6, které vypadá jako nová A5, jež je ovšem novou A4 v přestrojení. Ztratili jste se v tom? To máte jedno, Vorsprung durch Chaos je dnes i heslem samotného Audi. (Petr Miler)
-84 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Podobná extravagantní auta z podstaty nikdy nemohla sednout každému, ale aspoň byla jedinečná a něčím skutečně zajímavá. Však se podívejte do tohoto interiéru, normální v něm není nic a dodnes působí jako kosmická loď. Ve stavu zánovního auta je v roce 2025 raritou. (Petr Miler)
-93 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Čtyři dny v prodeji, to je vše, čím se dosud může pochlubit nová verze i u nás oblíbeného japonského prcka mezi SUV. Je to důvod ke smutku? Vlastně ano, ale ne zase tak velkého - důvodem není nezájem, ale naopak přílišný zájem. (Petr Prokopec)
-103 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Ve své funkci nedožil ani řádných voleb a preference své strany poslal výrazně dolů. Jedním z důvodů bylo i soustavné popírání technické a ekonomické reality vnucováním elektrických aut, jaká je jeho reakce? No uděláme přece víc téhož, to je dnes to pravé ořechové. (Petr Prokopec)
-114 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Dva miliony korun jsou už pořádná sleva, přesto ani ta nestačí k tomu, aby o supersportovní Maserati MC20 někdo zavadil pohledem. Přitom jde o velmi atraktivní auto, které má zdánlivě všechno, jen kupci mu pořád chybí. (Petr Prokopec)
-130 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Je to tak trochu oběť předsudků, neboť nejde o zase tak špatné auto, jak si mnozí myslí. Kdo nemá problém s jeho slabinami, ten může udělat dobrý obchod, neboť sotva využitý velký Superb koupí v provozně extrémně laciném provedení za cenu poloviny základní nové Fabie. (Petr Miler)
-135 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
V Říši středu je zjevně opravdu možné vše, a to nejen optikou povahy výsledku. Světově rekordní stavba vznikla navzdory náročným podmínkám za pouhé čtyři roky. (Petr Prokopec)
-137 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Výsledek tohoto zásahu si policisté za rámeček nedají, neboť kupili chybu za chybou, až nakonec odešli z akce s prázdnýma rukama. A to měli hned tři možnosti „skórovat”, nevyužili ale jedinou z nich. (Petr Miler)
-138 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Je to další z tisíce budíčků, který má VW přímo u hlavy, předpokládáme ale, že je zamáčkne stejně jako všechny předchozí. Je přitom velmi výmluvné, když upozaďovaný Golf překonává všechny elektrické modely značky v době, je automobilka cpe do popředí bezprecedentními dumpingovými cenami. (Petr Miler)
-143 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Říká to průzkum renovované firmy Deloitte, kterou snadno můžeme osočit ze zaujatosti, pokud vidí prostor pro víc než 11 milionů elektrických aut na německých silnicích v roce 2030. Přesto i ona musí přiznat, že preference zákazníků jsou jinde. (Petr Prokopec)
-144 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Kdyby byl zaměstnancem té samé firmy, ještě to pochopíte, do vlastních řad se nestřílí. Tento muž ale pomáhal vietnamské značce vyvíjet podvozky z pozice zaměstnance Taty, pak šel dělat Jaguaru a Landu Roveru. Přesto ho Britové vyhodili. (Petr Prokopec)
-144 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Jsme ti poslední, kteří Porsche na tomto poli věštili úspěch, přesto jsme zaskočeni, jak rychle a krutě se svými někdejšími elektrickými plány narazilo. Byly proto zrušeny, před následky už provedených nesmyslných kroků ale firma zatím utéci nedokáže. (Petr Prokopec)
-146 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Od Íránců jsme zatím viděli jen auta typu „skanzen na kolech”, která se tak nanejvýš pokoušela z dekády starých základů vytřepat trochu života. Reera od IKCO je jiná - vychází už z Peugeotu 2008, což není zase takový pravěk, navíc mu přidává leccos nového. (Petr Prokopec)
-149 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Ani víc jak tři měsíce snah o nalezení kompromisu nepřiblížilo obě strany řešení, a tak skutečně nelze předpokládat, že by to posledních pár hodin, které mají k dispozici, změnilo. Nový rok tedy nejspíš začne pro VW „stávkou, jakou dosud nepoznal”. (Petr Miler)
-152 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Zpackaná sázka na elektrifikaci je jedním z faktorů, které dostaly japonskou automobilku až na hranici bankrotu. Co tedy bude hvězdou jejího stánku na autosalonu v Tokiu? No přece Legendární Skyline GT-R R32 předělaný na elektrický pohon, to jistě všechny ohromí. (Petr Prokopec)
-155 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Je to nebývalý obrat, který jen ukazuje, v jak nezdravých rukou Carlos Tavares koncern Stellantis roky držel. Mělo to být prý jen on, kdo trval na konci motorů V8 bez ohledu na zájem o ně. Až jeho náhlý konec firmě rozvázal ruce tak, že dokonce povolává bývalé manažery z důchodu. (Petr Prokopec)
-158 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Není to zase tak dávno, co byla v holportu s Renaultem a Mitsubishi na dobré cestě k tomu stát se největším automobilovým výrobcem světa. Tyhle sněhy jsou pryč, dnes se mluví spíš o blížící se hrozbě bankrotu. (Petr Prokopec)
-160 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Zdravotní stav jednoho z nejlepších závodních pilotů všech dob je i jedenáct let po jeho osudové nehodě tajemstvím, které láká také nepoctivé živly. V tomto případě přišla rána přímo z Schumiho nejužšího okolí, plán dostat se tak ke stamilionům korun ale nevyšel. (Petr Prokopec)
-163 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Vzpomenete si, co se říkalo o budoucím vývoji prodeji elektromobilů před dvěma třemi léty, když na německém trhu přesáhly pětinový tržní podíl? V současnosti měly být dominující silou a představovat dvě třetiny všech prodejů. Reálně jsou na tom skoro o polovinu hůř než dva roky zpět. (Petr Miler)
-163 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Je to fascinující důkaz dlouhověkosti některých vozů a jejich techniky. Tohle auto zas jednou potvrzuje, že v jednoduchosti kouzlo, k nahození stroje stojícího na jednom místě od roku 1988 stačila jen nová baterie. (Petr Prokopec)
-171 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Tomu se říká ztráta smyslu pro realitu a další facka do tváře věrným klientům. I když Stellantis padá na ústa při snaze prodávat současný počet aut na elektrický pohon, příští rok chce jejich odbyt přinejmenším ztrojnásobit. Jak? Slevami. Na čí úkor? No samozřejmě všech, kteří je nechtějí. (Petr Miler)
-172 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Bugatti přepřáhlo na nový vidlicový šestnáctiválec bez přeplňování, který bude navzdory objemu 8,3 litru zvládat až 9 000 otáček. Čekáte od něj drsný projev? Nejste sami, něco takového ale zatím jen naznačuje. (Petr Prokopec)
-173 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Když někdo zneužívá cizího duševního vlastnictví pro svůj obchodní prospěch, prosím, tady je na místě se bránit. Ale když si někdo doma postaví repliku superauta pro svou vlastní potěchu a pak ji v nouzi jen zkusí prodat? Ale no tak… (Petr Prokopec)
-177 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
„2 000 zaměstnanců Fordu v Kolíně nad Rýnem slaví návrat legendy,” stojí v popisu hlavní fotky tohoto článku. Tušíme, že pouhé čtyři měsíce po jejím zveřejnění budou z tohoto „návratu legendy” šťastní o dost méně méně, také kvůli němu dostane velká část z nich padáka. (Petr Miler)
-178 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Nejspíš poslední soudný člověk mezi generálními řediteli evropských automobilek nechce zůstat potichu a dál varuje před tím, co přinese pokus řídit místní automobilový trh z Bruselu. Nepřímo se pak vysmál zjevnému pokrytectví a strategické mizérii konkurenčního Volkswagenu. (Petr Miler)
-181 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto